Alpina@Work verzuim ziektewet

Alpina Group lanceert nieuw merk Alpina@Work

ALPINA@WORK: SUCCESVOLLE ARBODIENSTVERLENERS ONDER ÉÉN DAK

Heuglijk nieuws! Vandaag ziet het nieuwe arbodienstverleningsbedrijf Alpina@Work het levenslicht. Alpina@Work is een bundeling van de succesvolle arbodienstverleners die al onderdeel waren van Alpina Group: Arbo Noordoost, De Verzuimeconoom, Evidens, Hollands Kroon, MCS, Regiopoortwachters, SAL Verzuim en Stimulanz. Door de bundeling is een grote speler binnen de arbodienstverlening ontstaan, die met ruim 200 medewerkers een landelijke dekking biedt.

SUCCES VAN ONDERNEMERS CENTRAAL

Bijdragen aan het succes van ondernemers door het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren. Dat is in een notendop waar Alpina@Work voor gaat en voor staat. Tammy Koolen, directeur Alpina@Work: “Waar veel dienstverleners de focus hebben op hun verdienmodel, richt Alpina@Work zich op de behoeften van werkend Nederland.

Het domein van HR, verzuim, vitaliteit, inzetbaarheid en hierop aansluitende verzekeringen telt veel wettelijke regels. Die zijn er met reden, maar het is belangrijk om deze standaardnormen niet te verwarren met werkelijke menselijke behoeften in het dagelijks leven. Dienstverleners die binnen dit domein willen overleven, staan voor de uitdaging om optimale aansluiting te vinden bij wat ondernemers en hun medewerkers daadwerkelijk nodig hebben.”

GOEDE DIENSTVERLENING

Goede dienstverlening omvat ook altijd méér dan alleen het verkopen van een abonnement, zegt Koolen. De kunst is volgens haar juist om proactief aan de slag te gaan met de onderliggende risico’s en hierbij steeds kritisch met de klant te blijven meedenken. “Je zult met specialistische kennis en kunde dicht bij en naast je opdrachtgever moeten staan, om hem waar nodig scherp te houden. Hierbij is het zaak om transparant te zijn over investeringen en opbrengsten. En om op het juiste moment aan te reiken wat voor het succes van je opdrachtgever noodzakelijk of verstandig is.”

Waarom Alpina@Work de ideale samenwerkingspartner is voor ondernemers? “De sleutel tot dat succes is dat wij er samen met ondernemers in slagen het werkende leven van hun medewerkers te verbeteren. Een effectieve aanpak op het gebied van HR, verzuim, vitaliteit en inzetbaarheid is een cruciale succesfactor voor de totale bedrijfsvoering van iedere onderneming.”

OVER ALPINA GROUP

Alpina Group is een landelijk werkende organisatie met sterke regionale wortels en internationale ambities. We zijn een adviesbedrijf met meer dan 80 vestigingen in Nederland en België en een serviceprovider voor meer dan 3.000 zelfstandige adviseurs. Hierdoor zijn we één van de grootste financieel adviesbedrijven van Nederland.

Onze omvang staat voor inkoopkracht en een breed scala aan specialismen. Wij adviseren particulieren en bedrijven over (financiële) risico’s en schade-, levens- en zorgverzekeringen. Daarnaast bieden we hypotheekadvies, financiële planning en het taxeren en aan- en verkopen van onroerend goed. Tot slot begeleiden we bij inkomens- en pensioenvraagstukken, met arbodienstverlening en risicomanagement. Via ons innovatieve platform kunnen zowel eigen als externe adviseurs voor hun klant een keuze maken uit vele schade-, levens- en zorgverzekeringen van meer dan 20 grote verzekeraars. Nationale en internationale verzekeraars kunnen bij Alpina Group terecht voor business process outsourcing. Alpina Group telt zo’n 2.000 medewerkers. Alpina@Work is een van de merken van Alpina Group.

Laatst geüpdatet: 30-09-2022

Dat werkt beter.

We zijn bereikbaar via telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als u meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.

neem contact op