apotheek
Home Nieuws Klant aan het woord: Mosadex Groep

Klant aan het woord: Mosadex Groep

12 jun 2024
3 min leestijd

De Mosadex Groep in ’s-Hertogenbosch heeft bijna 1.600 medewerkers, die zich dagelijks inzetten voor de zorg van morgen in Nederland en daarbuiten.

HR business partner Kim van de Wijgert vertelt over haar organisatie en de intensieve samenwerking met Alpina@Work.

Wat doet de Mosadex Groep?

“Binnen onze 12 bedrijven zorgen we er samen voor dat de (farmaceutische) zorg in Nederland toegankelijk, patiëntvriendelijk en betaalbaar is. Met een totaalpakket aan producten en diensten houden we regie op de zorg van morgen. Voor de patiënt, de openbare apotheker en alle partners binnen de zorgketen. Dan moet je denken aan meer dan 800 zelfstandige apotheken, waarvan 500 Service Apotheken, ruim 300 DA-drogisterijen, 250 zorginstellingen en meer dan 11 miljoen (zorg-)consumenten in Nederland. Door een juiste mix van kennis, ervaring en samenwerking heeft de Mosadex Groep een toonaangevende rol bij het leveren van preventieve, veilige en effectieve (farmaceutische) zorg”.

foto Kim van de Wijgert
Foto Kim van de Wijgert

En wat is jullie relatie met Alpina@Work?

Kim: “Met zoveel medewerkers word je helaas ook iedere werkdag geconfronteerd met zieke medewerkers en medewerkers die op het punt staan om uit te vallen. Onze primaire aandacht gaat hierbij natuurlijk uit naar het welzijn van onze medewerkers, maar vanzelfsprekend ook naar de continuïteit richting onze klanten en eindconsumenten. Daarnaast spelen de kosten van verzuim ook een belangrijke rol voor onze concurrentiepositie. Om die reden hebben wij gekozen voor Alpina@Work als samenwerkingspartner op het gebied van arbobeleid en verzuimbegeleiding.”

En bevalt dat?

“De dagelijkse communicatie die we hebben is heel direct en informeel. De lijnen zijn kort en we werken met een duidelijk en vast aanspreekpunt. Waar gewerkt wordt gaat er ook wel eens iets fout. Dan is het prettig om te constateren dat dit door Alpina@Work snel wordt opgepakt. Bij afhandeling kunnen we steeds rekenen op een zorgvuldige terugkoppeling. Het is echt fijn om één aanspreekpunt te hebben, waardoor ik nooit het gevoel krijg van het kastje naar de muur te worden gestuurd en weer terug. Mijn aanspreekpunt lost het voor mij op, ook als het probleem meerdere afdelingen binnen Alpina@Work raakt. Hierbij wordt breder gekeken dan alleen maar naar het probleem zelf. Ik kan ook steeds snel schakelen als we iets willen. Zo regelen we bijvoorbeeld ook dat fysieke afspraken, zoals spreekuren en keuringen, op onze eigen locatie worden ingepland, als dat voor ons praktischer is.”

We zijn bereikbaar via telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.

neem contact op