foto van Peter Sinning
Home Nieuws Onze eerste nieuwsbrief

Onze eerste nieuwsbrief

2 min leestijd

Beste relatie,

Hierbij ontvang je de eerste nieuwsbrief van Alpina@Work, die we zo’n vier à vijf keer per jaar aan jou gaan verzenden. Naast het leveren van dienstverlening willen we je op de hoogte houden van ontwikkelingen rondom gezondheid, vitaliteit, arbo, duurzame inzetbaarheid en effectief verzuimmanagement. En natuurlijk vertellen we je graag welke dienstverlening we allemaal kunnen aanbieden om een effectieve bijdrage te leveren aan jouw risicomanagement.

In de afgelopen anderhalf jaar hebben we van elf arbomerken één nieuw merk gemaakt: Alpina@Work. Dat had best de nodige voeten in de aarde, wat sommige van onze klanten ook als een last hebben ervaren. Inmiddels is een groot deel hiervan achter de rug en gaan we verder met het optimaliseren van onze dienstverlening. Nieuwe producten en diensten, meer kwaliteit en betere communicatie.

Naast het begeleiden van verzuim is het voorkomen ervan voor iedereen een uitdaging. Ook door tekorten op de arbeidsmarkt is het nog belangrijker om er voor te zorgen dat medewerkers niet uit gaan vallen. Om dat voor elkaar te krijgen is een voorwaarde dat we samenwerken. Wij kunnen het niet zonder jou en jouw medewerkers. En omgekeerd geldt dat ook. Onze preventieadviseurs kunnen je inzichten geven en helpen met oplossingen.

De komende tijd gaan we je een helder beeld geven wat je allemaal van ons mag verwachten. Hierbij brengen we functies en medewerkers in beeld. Wat doet bijvoorbeeld een casemanager? En hoe kunnen we je helpen met het opzetten van een HR-beleid? Wat voegt een RI&E toe en hoe kunnen periodieke keuringen helpen bij verzuimbeheersing? Ook presenteren we best practices op basis van de praktijk. Allemaal zaken waar je je voordeel mee kan doen. We hebben veel vragen van jullie gekregen over het verzuimregistratiesysteem Xpert Suite. Dit komt regelmatig aan de orde in deze nieuwsbrief.

Heb je vragen of behoefte aan advies? Neem dan gerust contact met ons op. Wij staan voor je klaar.
Voor algemene vragen kan je terecht bij ons Klant Contact Center via 088 000 83 15 of e-mail [email protected]. Voor meer specifieke vragen over verzuim kan je ook contact opnemen met je casemanager.

Ik wens je veel leesplezier!
Peter Sinning
Directeur

We zijn bereikbaar via telefoon of e-mail

Neem gerust contact met ons op als je meer wilt weten.
Wij zijn er van maandag tot vrijdag van 08:30 tot 17:00.

neem contact op